Totalt utlämnad

Jag har inte skrivit så mycket om vem jag är som person här i bloggen, så jag tänkte skriva de 5 konstigaste sakerna om mig själv som många av mina vänner inte ens vet om:

1. När jag var åtta räddade jag vårat hus från att brinna ner.
~ Mamma hade glömt en kokbok på spisen som tog eld. Trots att lågorna var över en meter höga gick inte brandlarmet. Istället kom jag in i köket efter ett tag och lyckades ropa ner mamma innan elden hann sprida sig.

2. Jag tycker att Irländsk folkmusik är något ut av det ballaste som finns. 
~ Jag älskar Irland (framförallt dialekten). Någon gång i mitt liv kommer jag att resa dit, ett löfte till mig själv.

3. Jag tycker om att äta ost och päronglass..
~ Ta en ostskiva, lägg på lite päronglass, rulla ihop den och njut! Innan ni har gjort det har ni ingen rätt att döma mig..

4. Jag har tävlat i spark-VM!
~ Det gick inte ut på att sparkas, utan att åka på en spark. Jag kom på plats nummer 6, om jag inte minns helt fel. Ja, det var riktiga VM!

5. Jag ville som liten jobba på TV eller prata i radio.
~ Jag vet inte hur många kassettband som jag har fyllt med mina egna radioprogram. De är inspelade från då jag var 5-10 år och är verkligen roliga att lyssna igenom idag. Jag hade både ett program med en kompis som vi kallade "Barnradio (av barn och för barn)" och min egna lilla hörna där jag satt och pratade i timmar. 
Intressant eftersom jag nu går medieprogrammet på gymnasiet och vill, förutom att bli journalist, gärna jobba med både radio och TV.


Är det nu som jag ska lägga upp en passande bild på mig själv? Okej.. Då bjuder jag på en bild på en 4årig Andrea och en 4årig Emil. Var så god!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Irland är så vackert! Var där 2009. :)

2011-05-05 @ 16:42:40
URL: http://lcky.blogg.se/
Postat av: Gun

Hahaha, vilka roliga fakta om dig. Spark-VM, det var inte dåligt. Ost och päronglas..njaaee. ;)

2011-05-05 @ 22:39:22
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Thakock

Trevlig info...Men alltså...ost och glass...Det vette tusan ;D

2011-05-06 @ 10:20:23
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0