Chokladsyster

Jag är ganska så självsäker av mig. Får jag för mig att jag har rätt så kämpar jag in i det sista med mina tankar, idéer, svar eller lösningar. Det händer dagligen, men jag minns speciellt en gång förra året.

Mamma: ... och hon hade en gigantisk chokladsyster i magen!
Kompisen: Vad är det??
Jag, grymt överlägsen i tonen: En chokladsyster, eller -bror, är när en tvilling har växt in i den andra tvillingen – alltså när de låg i mammans mage! Sen lever tvillingen i den andras kropp!!
Båda: Vad snackar du om?
Jag, lätt stött: Ja? Chokladsyster! Jag såg en dokumentär om det ju och .....
Mamma: Men herregud Andrea, chokladCYSTA! Vad tusan fick du chokladsyster ifrån??
Jag: Alltså...... eum


Nu såhär i efterhand ser jag det komiska i det hela.
"Chokladsyster", jag förstår faktiskt inte varför jag kopplade det ickeexisterande ordet till att en tvilling skulle växt in i den andres mage. Just då kändes det verkligen helt rätt.

Gissa om jag än idag retas för chokladsyster..


Kommentarer

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0