Paranoid och snabbare än Blixten McQueen!

Meningen var att jag skulle ut på en, i tempot jämn, joggingtur på 2,5 km. Istället blev det intervallträning, allt tack vare att det var 21:00 på kvällen..

För så fort jag kom in i ett av de mörkaste skogspartierna kom jag att tänka på mördare och våldtäktsmän. Det resulterade självklart i att jag sprang de hundra metrarna – för kung och fosterland.


Just den tanken om våldtäktsmän är ganska intressant: I en radie på 3 km, från mitt hus mätt, bor det max 150-200 personer. Så oddsen för att jag faktiskt skulle stöta på en mördare (eller någon alls för den delen) är med andra ord ganska små. Faktiskt, så tror jag att chanserna är större att jag skulle träffas i huvudet av en satellit mitt på ett öppet fält under en joggingtur ...

… Tusan! Nu kommer jag vara tvungen att springa på alla lägdor åkrar också!

Kommentarer

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0