Platt fall, igen..

Jag var hemma "i skogen" i helgen och kom tillbaka till stan idag. Jag hade med mig fem väskor, varav två var ryggsäckar.
Lat som jag är så orkade jag inte gå flera vändor utan slängde jag upp båda på ryggen, tog de andra väskorna i handen och började min vandring mot lägenheten. Eftersom jag har en ledbandsskada i höger handled var jag tvungen att bära alla väskor i vänster hand, inte så genomtänkt kanske om jag ska vara ärlig. Den obefintliga jämvikten gjorde att jag på väg upp för trappen snubblade. Men det gick bra! Jag lyckades återfå balansen precis innan jag slog i huvudet i trappräcket.

Väl uppe vid min dörr fick jag en snilleblixt! Min dörrmatta blåser alltid iväg och jag kom på att jag kunde lägga dörrmattan under den tyngre plastmattan som redan finns där ute. Sagt och gjort sätter jag mig ner.

I samma sekund som jag handlöst faller bakåt inser jag att jag har drygt tio kilo packning på ryggen.. Jag gjorde några misslyckade försöka att resa på mig men icke. Där ligger jag i flera minuter, som en skalbagge som har hamnat på rygg, och skrattar.

Förlåt alla grannar om jag väckte er med mitt lilla äventyr, jag var inte direkt diskret.


Kommentarer

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0