"Nej gumman, fisken var så när den föddes!"

Den senaste tiden har vädret varit kanonfint! Dagarna har spenderats uppe i familjens stuga vid en sjö. Det är 23 grader i vattnet, jag har under de senaste 14 dagarna läst tre böcker och mina svenska pigment börjar äntligen acceptera solens härliga strålar. Därför är bloggen sen länge bortglömd. Kanske dyker det upp en bild inom en snar framtid, kanske inte.


Idag fiskade vi med mina kusiner, sex och åtta år.
Åttaåringen fångar en fisk som har svalt hela kroken. Hennes pappa dödar fisken och måste med våld dra ut kroken. Alla fiskens inre orgas, samt käke, följer då med ut och mina tuffa/naturvana/pojkflickiga/Jämtlands-gener är som bortblåst.

Jag hoppar upp och ner och skricker likt en liten flicka som precis trampat i hundbajs.
Åttaåringer undrar förstås vad som händer och när hon ser fisken gallskriker hon med mycket ilsken och chockad röst:
"FY FARAO, pappa! Vad har du gjort med fisken??"

Kommentarer

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0