En variant av gangster-rap

Jag har ett gäng yngre kusiner som jag försöker få intresserade av hiphop, framförallt Petter. Tjejen (7 år) känner nu igen Petters röst och grabben (5 år) börjar även han lära sig.
Som storkusin så har man ett visst inflytande. Just eftersom deras pappa är hårdrockare så tar jag min uppgift på fullaste allvar: Få barnen att älska hiphop!

Vissa dagar lyckas jag bättre - i onsdags lyckades jag sådär:


Jag spelar entusiastiskt upp en låt med Petter för femåringen
Jag: Vet du vem det är som sjunger här?
Grabben: Neeej.. Vem?
Jag: Det är Petter, rapparen!
Grabben, upprört: Meeeh..! Var TASKIGT! Han har snott min kusin Petters namn!!

Kommentarer
Postat av: Thakock

Hahha, ja det kan ju inte alltid lyckas ;D



Jag har alltid älskat Eminem. Pappa kalla han alltid för böckling när vi var små ;D

2011-06-04 @ 08:56:13
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0