Vapen-Andrea skrämmer mördare!

Idag var vi tre tjejer som var ute och tränade bredvid en fotbollsplan.

Under hela tiden cirkulerar en polishelikopter över oss och när springer upp och ner för en pulkabacke kommer polishelikoptern precis ovanför oss. Vi börjar diskutera vad det kan vara som polisen jagar. Mördare och rånare hamnar högst upp på vår "troligast-lista". Jag kommer då på att det vore en bra idé att skrämma iväg alternativa brottslingar.

Jag, med hög röst: Men det gör inget om det är mördare här! Jag har pistol i väskan. En Magnum, 9mm!!
Kompisarna: .... Magnum? HAHAHA!
Jag: Men det finns en pistol som heter det!!
Kompisarna tittar förbryllat på mig när jag uttrycker mina vapenkunskaper
Jag: Ja, jag har läst om det i Snabba Cash..


Helikoptern börjar cirkulera över oss och efter 10 minuter tycker vi att det är lite skumt.
Plötsligt kommer en polisbil och kör, i snigelfart, förbi oss 200 meter längre bort.

Vid det här laget har vi blivit riktigt paranoida. Ni kan därför förstå skräcken när vi ser att det kommer en person gåendes i skogen mot oss!

Det är en solbränd, äldre man med grått, axellångt hår och stilen påminner om en uteliggares. I handen har han en Icakasse och han smyger och sätter sig i ett buskage. Jag och ena kompisen kollar chockat på varandra och försöker få kompisen som går framför oss att se mannen. När hon väl lyckas se honom tar jag till mitt skrämma bort-knep ännu en gång denna kväll.

Jag, med ännu högre röst än förra gången: Vill du se min kniv??
Tystnad
Jag: Den som jag fick av pappa du vet.
Tystnad
Jag: Min butterfly!!
Tystnad
Jag: Jag har den i väskan! Kom!!


Vi går ner till väskan där jag ringer mamma och berättar vad vi har sett. Samtidigt så går kompisarna upp för backen igen för att kolla om personen fortfarande sitter där.
Jag vill veta om de ser om mördar-mannen är kvar så att tala om det för mamma. Men jag kan ju inte gärna skrika "Hörrni!! Sitter mördar-mannen kvar där uppe och trycker?" – så jag tar till mitt finurliga kodspråk.

Jag: Är älgarna i skogen?
Kompisarna: Vaaaa?
Jag: ÄR ÄLGARNA I SKOGEN??

Jag får förklara när de kommer ner igen att det var metafor för "Sitter mördar-mannen kvar där i buskaget och trycker?".


Då berättar de för mig vad de såg: 
Det var en gammal tant som satt där och fikade. En gammal TANT som hade PICKNICK!
Gissa om jag kände mig dum med mitt Snabba Cash-vapensnack....


Jag sprang det snabbaste jag kunde för att hinna fotografera polishelikoptern innan den försvann. Jag lyckades!
Att jag även lyckades täcka halva bilden med min tumme  det är en annan femma.


Kommentarer
Postat av: Thakock

Hahah, du är för härlig. Jag hade sagt likdant ;D

2011-05-12 @ 10:39:45
URL: http://briadlover.blogg.se/
Postat av: Thakock

sv: Haha okej, ja jag har med försökt med vissa växter...Bara så du vet...ställ inte blommorna i släpet mitt i vintern när du flyttar exmpel...Dom dör då ;D

2011-05-12 @ 13:33:00
URL: http://briadlover.blogg.se/
Postat av: Gun

Hahaha, vilken tur att ni överlevde dramat! :)

2011-05-12 @ 22:57:28
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0