Ett stycke brunstig tjur

Jag spelar badminton och nu när säsongen är slut är vi ett gäng från klubben som som träffas och springer 2 gånger i veckan.

Idag så joggade vi nästan 5,5 km.
Men det fanns 5 små problem för mig:
1) Pollen! Jag mår verkligen jättedåligt i allergin.
2) Pollen! Det får mig även att bli dålig i astman.
3) Jag får ont i handleden (ledbandsskada) när jag springer.
4) Jag hade glömt att ta astmamedicinen..
5) Prestationsångest! Trots att jag mår dåligt så känner jag att jag måste hålla uppe i de andras tempo.

Innan jag ens hade sprungit 2 km hade jag tagit ut mig själv helt och var riktigt nära en astmaattack.
Jag kan tänka mig att jag lät exakt som en brunstig älgtjur med astmaanfall.
Djupa, tröga, jättehöga andetag med ett och annat pip och rassel i brösten a la lunginflammation.

Efter någon minuts vila så var jag på benen igen och tog mig runt hela vägen i ganska bra tempo.

Pssst.. Det är nu ni ska tala om hur duktig jag är och hur fint jag måste ha låtit.


Kommentarer
Postat av: Gun

Det låter jättejobbigt! Och jag tycker du var duktig som klarade det så bra ändå. Men kanske dumt att fortsätta springa, astma är inte att leka med.

2011-05-05 @ 22:42:19
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0