"I told you so.."

11/11-11, klockan 06:58

Mamma: Det är svinhalt ute. Andrea, verkligen svinhalt! Som den där gången vi åkte bil och kom 10 mil på fyra timmar! SVINHALT!! Så gå till bussen i tid så du slipper springa, för då ramlar du. Det är jättehalt utanför lägenheten och i trappen är det svinhalt, och på asfalten är det jättehalt.
Jag: Jag fattar. Det är halt överallt?
Mamma: JA! SVINHALT Andrea. Så gå försiktigt så du inte ramlar!
Jag: Ja, ja, ja...


11/11-11, klockan 07:36

Sen till bussen rycker jag åt mig mina saker och springer ut genom dörren. Jag tar mig nerför trappen i rasande fart och ut på asfalten. Efter två meter förvandlas jag till Bambi på hal is och BOOOM så ligger jag platt på magen med ansiktet mot den svinhala marken.

Jag är så besviken på mina medmänniskor - varför kunde ingen ha berättat för mig att det var halt ute?


Kommentarer

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0