Tala är guld, tiga silver

Strax innan jul ringde en telefonförsäljare till mig, såhär löd vårt lilla samtal.

Jag: Hallå..?
Telefonförsäljaren, med mycket stel röst: Hej! Jag heter xxx och ringer från xxx pensionsspar...
Jag: Fast du. Jag fyller 18 om en månad och sparar hellre pengar till körkortet än pensionen.
Försäljaren börjar skratta, men försöker snart att samla sig igen.
Försäljaren, nu mycket gladare i tonen: Hehehe.. Ja, det förstår jag faktiskt! Då får vi höras om ett par år, Andrea.
Jag: Ja, det får vi.
Försäljaren: Hejdå och grattis i förskott!
Jag: Tack så mycket! Hejdå.


Jag har ännu inte börjat spara till pensionen, om vi säger så...

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ja, i den ålderna hade man mycket annat på att-spara-till-listan.

Nu är jag drygt 50 och är glad att jag hoppade på pensionsförsäkringståget tidigt i alla fall...

:-)

2012-01-16 @ 19:13:06
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0