En paranoid tjejs tankar under kriminaldrama

I samma sekund som jag hör ett skott avlossas utanför min lägenhet stelnar jag till. Vad var det där? tänker jag. Var det ett pistolskott? Några sekunder går och ytligare ett skott avlossas. Jag tittar på klockan ifall jag måste vittna om tidpunkten för skotten till polisen. 21.43. Jag skyndar mig till fönstret och tittar ut. Det första jag ser är en bil i sportmodell köra förbi. Det måste vara maffian! inser jag och försöker förgäves ta bilnumret.
 
Då avlossas ännu ett skott och himlen lyser upp i glittrande färger.
Ett fyrverkeri.
Helvete.
Inget kriminaldrama denna kväll inte.

Kommentarer
Postat av: Jackie

HAHA vad roligt! :P Det är så störigt när man tror att något spännande händer och så visar det sig vara något alldagligt och tråkigt :(
Förresten - du verkar ju ha en väldigt fin och intressant blogg. Vad sägs om att få fler läsare + en extra julklapp? Kika in här ( http://jackieie.blogg.se/2012/november/jultavling.html ) så får du se

2012-11-11 @ 09:09:49
URL: http://jackieie.blogg.se

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0