Ett litet tal från hjärtat, till alla douchebags

När jag var ute på krogen i fredags la jag märke till en sak: hur fulla killar behandlar oss tjejer.  Detta gäller såklart inte alla killar – men jag måste säga att det kryllade av douchebags!

Låt mig dela med mig av några små konstateranden från kvällen.
1. Vi tjejer har bröst. Vi ser bra ut. Vi dansar. Ibland vickar vi lite på rumpan. Vi skrattar och har kul.
2. Ni killar är fulla. Ni tycker att vi ser extremt bra ut efter några öl. Ni dansar. Ni är sugna på lite myspys. Ni skrattar och har kul.

Såhär långt ser allt okej ut, eller hur? Dock stötte jag på ett smärre problem. Flera av de killar som är sugna på lite myspys förstår varken fina pikar eller skrikande ”NEJ, jag vill INTE!!”. Samtidigt anser killarna att bara för att en tjej dansar loss så är det helt okej att pilla lite på rumpan, sträcka sig efter brösten och tafsa hejvilt.

En kille, som var väldigt närgången, trodde jag signalerade grönt ljus när jag i själva verket försökte trycka bort honom. Jag trycker alltså med all kraft bort honom från mig, hur sjutton kan det tolkas som att jag vill hångla?  Men okej, det kanske klassas som en liten pik. Jag kanske var otydlig.

Min kompis däremot var lite mer rak på sak när killarna tryckte sig mot henne.
Kille: Du är vacker!
Min kompis är tyst
Kille: Vill du dansa?
Kompis: Nej.
Kille: Kan jag få ditt nummer?
Kompis: Nej.
Kille: Kan jag lägga till dig på Facebook?
Kompis: Nej.

Det är väl inte otydligt? Det måste väl ändå klassas som raka puckar? Men inte då! Killen följde efter henne hela kvällen och väntade på grönt ljus – utan att lyckas.


Samtidigt som jag ser det komiska i det hela blir jag lite upprörd. Varför tar så många killar sig friheten att göra som de vill med oss tjejer? Jag har pojkvän sedan en lång tid tillbaka och är verkligen inte intresserad av översexuella och fulla killar på krogen. Men trots att jag inte visar något som helst intresse för dem så kommer dem efter mig. Gång, på gång, på gång.

Så snälla killar, lyssna på mig nu. Jag tycker det är roligt att dansa och rockar gärna loss på dansgolvet tillsammans med dig. Det betyder däremot inte att jag är intresserad av något mer. Så när du funderar på att smeka/gnida/kyssa mig – LÅT BLI!


Kommentarer
Postat av: mergimtare ♛

grymt fin blogg :)

2013-04-30 @ 08:23:34
URL: http://meeergimtare.blogg.se
Postat av: Josefine Anerland

SV: Tack snälla söta du, vad glad jag blir!

2013-04-30 @ 12:19:47
URL: http://josefineanerland.blogg.se/
Postat av: camilla

Åååå jag är så glad att jag är gift och gjort bort allt detta ;)
Kram!

2013-05-01 @ 08:16:56
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: knodden.blogg.se

Usch låter ju inte alls trevligt. Tur jag inte festar så ofta då :P Jag hade nog nitat dom tyvärr haha :D

2013-05-01 @ 10:20:01
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: knodden.blogg.se

Usch låter ju inte alls trevligt. Tur jag inte festar så ofta då :P Jag hade nog nitat dom tyvärr haha :D

2013-05-01 @ 10:20:01
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: Sussi

Den där alkoholen sabbar mycket. Den normala lite blyga killen blir till en påstridig en som inte kan ta ett nej. Du kunde verkligen inte vara mer tydlig

2013-05-01 @ 11:11:24
URL: http://allt-om-inget.bloggplatsen.se
Postat av: Sarah

Hejt sjukt att man inte får va ifred :S

2013-05-01 @ 18:41:14
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0