När man heter 'Klantskalle' i mellannamn

En tiondels sekund, varken mer eller mindre. På den tiden förvandlades mitt nya vita badrum till en Grinchen-slakt.

Det gröna nagellacket är överallt och glassplittret likaså. Förtvivlat skrubbar jag golvet med aceton, samtidigt som jag försöker rensa bort allt glas. Ju mer jag städar desto mer grön färg hittar jag. På vågen, under handfatet, på badkaret, bakom tvättmaskinen, på mina ben och händer.

Mitt i paniken inser jag att en ny färg nu börjar ta plats inne på toaletten. Det röda finns överallt - under handfatet, på golvet, på tvättmaskinen och badkaret.

Jag blickar ner på min svidande, acetontäckta hand och upptäcker att jag inte bara har slaktat Grinchen.
- HELVETE! Vad mycket blod! utbrister jag för mig själv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0