En solig dag på Kolmården

Igår besökte vi Kolmården tillsammans med Fredriks syster och hennes pojkvän. Vi åt rosa glass, sprang mellan alla djuren och glassade i solen. Jag har alltid drömt om att få se en snöleopard - så det var helt underbart att äntligen få se en.

Elefanterna var också en fröjd att se. Min lilla, lilla hemby i Jämtland fick nämligen de två elefanterna som en gåva av det Thailändska kungahuset. Men eftersom vi inte kunde ha dem så fick de flytta in till Kolmården. Jag försökte sno tillbaka elefantbebisen - men han fick inte plats i bilen...

Delfinshowen toppade hela resan och var alldeles underbar. Jag satt med gåshud och tårarna rinnande längs kinderna. Det är magiskt hur duktiga och fina djur det är. Åååååååh.

 

Kommentarer

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0