Hello världen!

Sådär ja! Nu kan denna 21-åring titulera sig som journalist. Vilken härlig känsla det är att skriva de orden. Så små för världen, men gigantiska för mig.
 
Tänk om jag kunde resa tillbaka i tiden. Då skulle jag hälsa på den fjortonåriga Andrea. Hon som precis gjort sin första intervju för skoltidningen, med rapparen Petter. Hon som oroade sig för betyg och gymnasieskolor. Hon som kände att hon inte dög till, hur mycket hon än försökte. Hon som ville bli journalist, trotsa jantelagen och uppleva världen utanför byhålan.

Till henne skulle jag säga:
Det löser sig.
Du kommer att komma in på medieprogrammet. Du kommer gå ut med bra gymnasiebetyg. Du får din första helsida i Expressen som sextonåring. Du kommer in på journalistutbildningen. Du får drömpraktikerna. Du kommer lyckas med det där reportaget på 12 000 tecken.
Så sluta oroa dig.


Nu sitter jag här. Arbetslös och utan pengar som rullar in varje månad  men med en jädra drivkraft.
Jag är inte ens orolig, ingen ångest. För livet löser sig. Alltid.

 
 

Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till en journalist

Från första stunden då jag såg dig liggande på min mage, visste även jag att livet alltid, alltid löser sig!

Redan där och då såg jag din personlighet, med en envishet och en egen vilja som sedan har blivit ett enormt driv!

En målmedvetenhet jag alltid önskat att jag hade!

Med din empati, omtanke och din varma personlighet kommer du att gå precis hur långt du vill!!!

2015-06-03 @ 21:47:50
Postat av: William

Grattis :D man kommer långt om man har drivkraften :D

2015-08-15 @ 23:44:27
URL: http://canonguy.blogg.se

Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0